| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Ramen SLK gaan niet meer omhoog na sluiten variodak |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: erste Gehversuche
Beiträge: 4
User seit 07.07.2019
| Geschrieben am 07.07.2019 um 11:52 Uhr  
| Goedemorgen
zal me eerst even voorstellen: Johan en kom uit de omgeving van zevenaar, ben samen met mijn vriendin in het bezit van een R170 uit 1999, 230 Kompressor met 160.000 op de teller.
Deze hebben we al een jaar of 5 nu zonder grote problemen.
vanaf gisteren hadden we het volgende probleem:
Bij het openen van het dak, gingen zowel de zij als achterraampjes naar beneden en sloot de kap prima, bij het dicht doen van het dak ging alles op zich prima, ging soepel dicht en vergrendelde, achterklep sloot ook goed, maar daarna gingen de ramen niet meer omhoog, terwijl de servomotor wel bleef lopen (hoorbaar), de zij ramen waren wel te sluiten met de normale schakelaars op de middenconsole alleen de achterruitjes bleven naar beneden.
vanmorgen weer geprobeerd, met openen en sluiten, maar geen resultaat, staalkabeltjes van de achterruitjes zijn niet gebroken enliggen wel goed om de geleidewieltjes.
ik zit zelf te denken aan de microswitsch bij de dakvergrendeling in de voorruitstijl.
wie heeft dit wel eens meegemaakt en evt een oplossing.
Ben benieuwd...Greetz | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Johan1966 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 116
User seit 28.05.2010
| Geschrieben am 07.07.2019 um 15:59 Uhr  
| Hoi. Probleem kan je wel zeggen. Er zitten achterin helemaal onderin in de schermen benadering schakelaars. Die kan je zien door via de borstel afdekking in de rechter en linker kant naar beneden te kijken. Inderdaad kan het ook zijn dat de switch boven de voorruit defect is. Het zal zoeken zijn maar uitlezen kan ook en oplossing zijn.
Succes. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an norfolkline Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 08.07.2019 um 18:37 Uhr  
| Beste Johan,
ik vermoed het schakelkontakt S69/8 in de kofferruimte die niet meer goed functioneert. Daar de hydrauliekpomp moet stoppen wanneer vervolgens de kleine zijruitjes omhoog moeten gaan, deze worden elektrisch gestuurd en niet hydraulisch. S69/8 geeft laatst melding aan de sturing wanneer kofferdeksel gesloten is.
Je kan ook eerst eens een volledige reset doen door batterij even af te koppelen.
Vergewis u wel dat je nadien radio terug moet coderen indien deze nog een originele MB is en misschien ook even stuur volledig rechts en dan nadien links om te draaien om abs en... terug te activeren.
Ook wat problemen gehad met het dak met mijn eerste r170.
Microschakelaars vervangen gehad en uiteindelijk de hydrauliekpomp.
Mvg,
Marc
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: erste Gehversuche
Beiträge: 4
User seit 07.07.2019
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: erste Gehversuche
Beiträge: 4
User seit 07.07.2019
| Geschrieben am 08.07.2019 um 19:28 Uhr  
|
rietje schrieb:
Beste Johan,
ik vermoed het schakelkontakt S69/8 in de kofferruimte die niet meer goed functioneert. Daar de hydrauliekpomp moet stoppen wanneer vervolgens de kleine zijruitjes omhoog moeten gaan, deze worden elektrisch gestuurd en niet hydraulisch. S69/8 geeft laatst melding aan de sturing wanneer kofferdeksel gesloten is.
Je kan ook eerst eens een volledige reset doen door batterij even af te koppelen.
Vergewis u wel dat je nadien radio terug moet coderen indien deze nog een originele MB is en misschien ook even stuur volledig rechts en dan nadien links om te draaien om abs en... terug te activeren.
Ook wat problemen gehad met het dak met mijn eerste r170.
Microschakelaars vervangen gehad en uiteindelijk de hydrauliekpomp.
Mvg,
Marc
bedankt voor deze duidelijke uiteenzetting, zal kijken wat we hiermee kunnen achterhalen.
heb al een afspraak staan om het te laten uitlezen, maar dit geeft mogelijk meer richting voor een goede oplossing..
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Johan1966 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :728 Mitglieder: 3 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|