| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Te laag koelmiddelniveau |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 12.11.2004 um 14:24 Uhr  
| Hallo SLK-clubgenoten,
Gisteravond ging op de snelweg het koelmiddelniveauwaarschuwingslampje branden. Tien minuten later, toen ik de afrit van mijn woonplaats nam en derhalve vaart minderde ging het weer uit. De avond daarvoor was precies hetzelfde gebeurd. Na bijvulling vanmorgen van het koelmiddelsysteem bleek dat er maar een halve liter koelmiddel in ging. Ik heb nu twee vragen:
1) Waar zou die halve liter koelmiddel gebleven kunnen zijn? Verdampen kan het niet, want het is een gesloten systeem. Sinds ik de auto heb (vier maanden) heb ik pas een paar duizend kilometer gereden. Ervan uitgaande dat de dealer bij aflevering een inspectiebeurt heeft uitgevoerd zou ik dus in een paar duizend kilometer een halve liter koelmiddel hebben verloren! Dat vind ik veel voor een relatief jonge auto! In mijn (tien) vorige auto's heb ik nooit koelmiddel hoeven bij te vullen! Of is dit normaal voor een SLK?
Het risico waar ik aan denk is dat de koppakking lek zou kunnen zijn waardoor koelmiddel in de motor is gekomen bij naar benedengaande bewegingen van de zuigers.
2) Is het niet wat snel dat het lampje al bij een halve liter niveaudaling gaat branden? Er gaat in het koelsysteem van een 230 automaat maar liefst 9,3 liter koelmiddel. Een halve liter is dan slechts iets meer dan 5%!
Ik ben benieuwd of iemand mijn vragen kan beantwoorden.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik ga proberen de vraag ook op het Duitse forum te stellen, maar aangezien ik al die technische termen niet in het Duits ken weet ik nog niet of dat een succesvolle poging zal zijn, zeker wanneer onze Duitse vrienden met hele vehandelingen in het Duits terugkomen haha .
Groetjes,
Joke
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 13.11.2004 um 13:06 Uhr  
| Hoi Richard, ik heb inderdaad ontdekt dat er rechtsvoor een druppel onder de auto hangt die elke zeven minuten valt. Ja, dan verbruik je wel een half literje in een paar maanden natuurlijk. Kan ik die slangklem zelf aandraaien (ik zag zo van bovenaf niks zitten) of moet ik daarvoor naar de dealer?
Dank en groetjes,
Joke
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
| | |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 15.11.2004 um 12:05 Uhr  
| Hallo Joke,
Je kunt toch beter het systeem even onder druk laten zetten want het zou wel erg mooi zijn dat het een slangklem is.
De slanklemmen van jouw radiateur zitten ( van achter het stuur gezien ) 1xlinksboven , 1 kleine rechtsonder + 1 grotere iets onder de kleine maar daar kom je niet makkelijk bij .
Ik zou er niet te lang mee wachten want hij lekt behoorlijk.
Je kunt hiervoor ook naar een radiateurenspecialist gaan ( http://www.nedrad.nl ).
Succes Hans
--
Verwacht op 10-01-2005 een SLK350 Cubaniet met zwarte bekleding en natuurlijk handgeschakeld ( veel mooier geluid ) | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 44
User seit 16.01.2004
| Geschrieben am 15.11.2004 um 13:36 Uhr  
| Hoi Joke,
Ter aanvulling van het bovenstaande, laat het toch maar checken bij een dealer. Koelwater kan namelijk overal vandaan komen, waarna het naar onderen sijpelt en dan een druppel vormt. Er kan altijd iets mis zijn met het koelsysteem en straks, als je ineens tijdens rijden al je koelvloeistof (systeem werkt onderdruk met een krachtige pomp) kwijt raakt, kan dat wel eens ernstige motorschade (oververhitting) tot gevolg hebben!
Suc6
--
NL Regards from the bottom of the Suyderzee, Ruud | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an pkruud Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 15.11.2004 um 22:24 Uhr  
| Dank jullie allen voor het meedenken en de tips ! Ik heb echter te vroeg gejuicht: de lekkende druppels waren niet afkomstig uit het koelwatersysteem . De druppels waren namelijk blank, terwijl het koelwater blauw is (bedacht ik me pas later ).
Dus..........verder zoeken! Ik kan het systeem inderdaad het beste onder druk laten zetten. Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes,
Joke
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 23.11.2004 um 18:53 Uhr  
| Hallo Joke,
Was eigenlijk wel benieuwd hoe dit afgelopen is, of lekt hij niet meer?
Groeten,
Frank
--
Vanaf 23-11-2004 de eerste nederlandse bezitter van een SLK 230 van 10-2001 Designo purper op dit forum. Verder: automaat, leer, airco, navigatie, cruisecontrol, etc.
Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 24.11.2004 um 09:01 Uhr  
| Hallo Frank,
Geen bericht goed bericht in dit geval. Ik kijk een paar keer per week in het koelwaterreservoir om het niveau te checken, maar dat zit na die ene keer bijvullen nog steeds helemaal vol . Dus de noodzaak om met spoed naar de eerste hulp te gaan is een beetje afgezakt. Maar ik ben nog steeds van plan binnenkort eens een afspraak te maken voor een consult, bijvoorbeeld in combinatie met een wintercheck.
Groetjes,
Joke
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :777 Mitglieder: 3 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|