Enkele weken terug had ik een probleem met de luchttoevoer van de motor. Er werd een foutmelding getoond op het dashboard, en volgends de handleiding diende ik zo vlug mogelijk naar de garage te gaan voor controle.
Daar werd een analysecomputer aangesloten op de SLK. Bleek dat er 3 fouten in het geheugen opgesloten waren: 2 met betrekking tot de ESP (wat goed kan, want tijdens een hevige sneeuwbui heb ik wat schuivers gemaakt, gelukkig zonder erg) en 1 met betrekking tot de luchttoevoer. Na het resetten van het geheugen was alles terug normaal. Dus was er geen werk nodig.
Heeft er iemand een idee van hoe wij zelf de computer van de wagen kunnen uitlezen.
Bij een eerste indruk maakte de mechanieker gebruik van een standaard laptop waarop een programma van Mercedes draait.
De verbinding werd gemaakt met een kabel, die op een poort die zich onder het stuur bevindt. Er bestaan blijkbaar 2 soorten poorten voor de SLK R170.
Heeft iemand een schema liggen van de kabels en hoe de verbinding gemaakt wordt? En op welke manier de gegevens kunnen uitgelezen worden. Als het niet te moeilijk is, zouden we dit zelf kunnen in elkaar steken en op deze manier ook in de toekomst het onderhoud van de wagen kunnen blijven doen.
Hopelijk wordt het nu beter weer en kunnen we opnieuw cabrio rijden...
Ook ik heb wel interessen in zo'n programma. Lijkt me wel wat om zelf een diagnose te kunnen stellen. zelf ben ik ook een sleutelaar en vindt dit ook erg gaaf.
Wie weet reageert er een op deze oproep anders moeten iemand zien te vinden uit de garage wereld die bereid is dit voor eigen gebruik te kopieëren.
Dus garage freaks reageer!!
Hans vn Doorn
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von AMG-roady am 08.12.2004 um 12:50 Uhr ]
Hallo Hans/ Peter,
Ik kwam dit wat oudere thema tegen en vind het zelf kunnen uitlezen van de computer ook interessant. Zijn er nog ontwikkelingen naar aanleiding van het verzonden mailtje?